خوش آمدید

🐓از شیر مرغ تا جان آدمیزاد🚶

خوش آمدید

🐓از شیر مرغ تا جان آدمیزاد🚶

خوش آمدید

     نظر یادتان نرود😉

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دُم کدام جانور دوباره می روید؟
اگر جانور دیگری به مارمولک حمله کند و دمش را بکند دم جدا شده روی زمین تکان می خورد و این حرکت توجه دشمن راجلب می کند و مارمولک فرصتی می یابد تا فرار کند. پس از مدتی دوباره دم جدیدی در انتهای بدن مارمولک می روید .

چه عاملی باعث می شود کروکد یل بخندد؟
حتی اگر به نظر برسد که کروکدیل می خندد باید بدانید که این جانور هیچ وقت نمی خندد . او برای اینکه حرارت داخل بدنش خارج شود و خود را خنک کند آرواره ی بزرگش را طوری باز می کند که به نظر می رسد در حال خندیدن است.

کدام خزنده مادری دلسوز است؟
بیشتر خزنده ها تخم ها و بچه های خود را رها می کنند تا به تنهایی بزرگ شوند . اما کروکدیل مادر آشیانه خود را در برابر پرنده ها و دیگر جانوران شکمو و گرسنه محافظت می کنند . سپس به نوزادان خود کمک می کنند تا از پوسته تخم خارج شوند و آنها را  در دهان می گذارد و به میان آب می برد.

 

چه تفاوتی بین قورباغه و وزغ وجود دارد؟

قورباغه ها معمولا پوستی صاف و نرم و پاهای بلندی برای پریدن دارند .بیشتر وزغ ها پوستی بر آمده دارند و راه می روند.
اسکلت کدام جانوران خارج از بدن آنها قرار دارد؟
اغلب جانوران کوچک، پوست سختی دارند که استخوان بندی خارجی آنها نامیده می شود. این استخوان بندی خارجی، بدن نرم جانور را مثل یک استخوان بندی واقعی نگه می دارد و از آن محافظت می کند .

چشم های کدام پرنده در پشت سرش است ؟
جغدها در پشت سر چشمی ندارند؛ اما گاهی تصور می شود که در پشت سرشان چشم دارند! گردن این پرنده آن قدر نرم و قابل انعطاف است که به راحتی می تواند آن را بچرخاند و پشت سرش را ببیند .
چرا رنگ فلامینگو صورتی است؟
فلامینگو، رنگ غذای مورد علاقه ی خود یعنی میگو را جذب می کند. اگر به اندازه کافی میگو نخورند، خاکستری می شوند.
چرا کاکتوس ها خار دارند؟
خارهای کاکتوس مانند حصارهای سیم خاردار هستند، آنها از این گیاه محافظت می کنند و اجازه نمی دهند جانوران آن را بخورند .

طلای سیاه چیست ؟
معمولا مردم به نفت خام طلای سیاه می گویند؛ چون نفت خام یکی از گرانبهاترین منابع طبیعی سیاره ی ماست. هرجا نفت خام پیدا شود ، مردم ثروتمند می شوند .
آیا می دانید که :

خورشید آشنای ما ، یک کارخانه غول پیکر انرژی است . به دلیل آنکه خورشید از زمین بسیار دور است ، تنها قسمت کوچکی از انرژی اش را به زمین می فرستد جای خوشبختی است که ما تنها این قمست کوچک را دریافت می کنیم . اگر ما کل انرژی خورشید را دریافت می کردیم زندگی غیر ممکن می شد.

چرا درختان برگ دارند؟
گیاهان برای زنده ماندن ، به برگ نیاز دارند. برگ ها در واقع کارخانه مواد غذایی گیاهان هستند . برگ گیاه ، ماده چسبناک و سبز رنگی به نام کلرو فیل دارد که از آب، نور خورشید و گاز کربنیک موجود در هوا استفاده می کند و برای گیاه غذایی شیرین می سازد . این غذا به صورت یک مایع چسبناک که همان شیره گیاه است، در درخت جریان می یابد .
چه نوع گیاهی در آب می روید ؟
نوعی نیلوفر آبی در لجنزارهای آمریکای جنوبی می روید که ریشه ندارند. برگ های این گیاه در سطح آب شناور است تابتواند نور آفتاب را جذب کند.
 
کوچکترین گیاه کدام است؟
نوعی جلبک های دریایی هستند که با میکروسکوپ دیده می شوند نام آنها فیتو پلانکتون(پلانکتون های گیاهی ) نام دارد.آنها به قدری ریزند که نهنگ ها در هر جرعه آبی که می نوشند میلیون ها پلانکتون ها را یکباره می بلعد.
کدام گیاه حشرات را شکار می کند؟
گیاه گوشت خواری بهنام شجرالحشرات یا علف مگس گیر نام دارد. کافی است حشره ای با یکی از پرزهای انتهای برگ باز شجرالحشرات تماس پیدا کند، برگ بلافاصله بسته می شود. نوع دیگر گیاه گوشتخوار که در دریا زندگی می کند اتریکولر نام دارد .
بدبوترین گل کدام است؟
نوعی گل شیپوری بد بو وجود دارد که بوی شبیه گوشت گندیده دارد.
کدام گیاه خوش طعم و معطر است ؟
ادویه جات همگی جزو گیاهان هستند، ادویه ها از قسمت های مختلف گیاه به دست می آیند ، مثلا فلفل از دانه گیاه ، دارچین از پوسته، و زنجبیل از ریشه گیاه به دست می آید.
استخوان بدن انسان چند عدد است؟
در بدو تولد تقریبا 350 عدد است وقتی بدن به رشد نهایی می رسد ، تعداد استخوان ها تقریبا به 200 عدد می رسد .استخوان هایی که غایب می شوند از بین نمی روند بلکه در زمان رشد بدن، بعضی از استخوان ها ی کوچک به تدریج به استخوان های دیگر می پیوندند و استخوان بزرگتری راتشکیل می دهند .
چرا سکسکه می کنیم ؟
در زیر شش ها ، عضله بزرگی به نام دیافراگم قرار دارد که در نفس کشیدن به ما کمک می کند ، وقتی سکسکه می کنیم، به این علت است که این عضله ناگهان وارد شش ها می شود و دریچه ای که در ابتدای نای قراردارد ، برای جلوگیری از هجوم هوا ناگهان بسته می شود . این عمل چنان به سرعت جریان هوا را قطع می کند که تمام بدن شما تکان می خورد .
اندازه قلب چقدر است ؟
همزمان با رشد بدن ، قلب هم رشد می کند ، جثه ما هر اندازه که باشد ، اندازه قلب ما کمی بزرگ تر از مشت دست ماست .
چرا پلک می زنیم ؟
چشم های ما دائم اشک تولید می کنند ، اما عده ای تصور می کنند که این اتفاق فقط وقتی می افتد که ما گریه می کنیم با بر هم زدن چشم ها و یا با پلک زدن ، اشک در تمام سطح چشم پخش می شود تا چشم ها خشک نشوند.
چرا شکم گاهی غر غر می کند؟
وقتی معده چند ساعت خالی می ماند ، پر از هوا می شود . در این حالت ، معده کار همیشگی خود را شروع می کند و چون فقط باید هوا را خورد و له کند و غذایی در آن نیست ، صدایی که کمی شبیه رعد است ، به وجود می آید.
نخستین آسمان خراش دنیا در چه تاریخی ساخته شد؟
در سال 1885، ساکنان شهر شبکاگو ، وقتی نخستین ساختمان ده طبقه را در این شهر دیدند ، تعجب کردند. این بنا ، اولینآسمان خراش دنیا بود .
سقف کدام بنا وقتی هوا آفتابی و مساعد است باز می شود؟
سقف ورزشگاه اسکای دوم شهر تورنتو در کانادا باز و بسته می شود. وقتی هوا مساعد و آفتابی است سه صفحه غول پیکرفولادی کنار می روند تا تماشاچیان در ورزشگاهی رو باز به تماشای مسابقات بنشیننداگر باران شروع شود سقف ورزشگاه دوباره بسته می شود .
کوچکترین پرنده کدام است؟
در جنگل های مناطق گرمسیری ، پرنده هایی وجود دارند که از پروانه ها هم کوچکترند . نوعی مرغ مگس در کوبا وجود دارد که بی شک از همه پرنده ها کوچکتر است . این پرنده به اندازه چشم شترمرغ است و می تواند در انتهای یک مداد بنشیند.
هر پرنده چند پر دارد؟
هرچه پرنده بزرگتر باشد، پرهای آن هم بیشتر است، یک مرغ مگس تقریبا 900 پر، و یک قو 25000پر دارد ! پرهای پرنده ها اندازه ها و شکل های گوناگونی دارندکرک های نرم پرنده ، بدنش را گرم نگه می دارد و بقیه پرهایش او را از باران حفاظت می کنند . پرهای ضخیم تر هم به او قدرت پرواز کردن می دهند .
منقار کدام پرنده شبیه نیزه است ؟

باکلان، نوعی پرنده دریایی است که خوراکش قورباغه و ماهی است . این پرنده در هنگام شکار  ساعت ها بدون حرکت در آب می ماند و وقتی یک ماهی به او نزدیک می شود با نو ک تیز و نیزه مانندش آن را صید می کنند .
بزرگترین عقاب کدام است ؟
بزرگترین و قوی ترین عقاب هارپی است . او حتی از یک سگ نژاد دانمارکی نیز بزرگتر است . این عقاب که در جنگل های گرمسیری آمریکای جنوبی زندگی می کند ، میمون ها را با چنگال های مرگبار خود از میان درختها بیرون می کشد و شکار می کند .
زیباترین پرنده کدام است ؟
  
در فصل جفت گیری پرنده ی بهشتی نر، پرهای زیبای خود را باز می کند . وقتی پرنده ماده از کنار او می گذرد او برای فریفتن پرنده ماده سرش را پایین می برد تا پرهای زیبایش زیباتر و جذاب تر شوند، آن گاه پرنده ماده از میان پرنده های نر یکی را که از همه زیباتر است انتخاب می کند.
کدام پرنده ترسناک است ؟
هاک ایگل که نوعی عقاب است وقتی وحشت زده می شود دیگران هم را می ترساند چه طور؟ اینطور که وقتی احساس خطر می کند پرهای خود را بلند تر می کند و جثه بزرگشبزرگتر و به قدری ترسناک می شود که دشمن را فراری می دهد
 
بزرگترین پرنده کدام است؟
  شترمرغ بزرگترین پرنده است . قد این پرنده ۵/۲متر است .
کدام پرنده از همه پرنده ها سریع تر پرواز می کند ؟
مرغابی شمالی با سرعت 100 کیلو متر در ساعت پرواز می کند .
تخم کدام پرنده شبیه سنگ است؟
 
پرنده ای به نام سلیم، روی زمین تخم مرغ می گذارد، چون آشیانه اش روی زمین است،   تخم های این پرنده کاملا شبیه سنگ هستند و در میان سنگ های ساحل گم می شوند.
کدام پرنده جمجمه ای شبیه کلاه ایمنی دارد؟
غاز دریای شمال یک غواص ماهر است. او از ارتفاع زیاد به دریا شیرجه می زند تا ماهی ها  را صید کند. استخوان جمجمه این پرنده بسیار ضخیم است و مغز او را مثل کلاه می پوشاند و  در برابر ضربه ها حفظ می کند . او می تواند به آسانی داخل آب شیرجه بزند.
 
بزرگترین خزنده کدام است؟
کروکدیل بزرگترین خزنده ی جهان است . این جانور غول پیکر که طول آن به بیش از 7 متر می رسد، در سواحل رودخانه های جنوب آسیا و استرالیا زندگی می کند.
بزرگترین مار جهان کدام است ؟
اناکوندا ، ماری است که در آمریکای جنوبی زندگی می کند . طول این مار تقریبا برابر با طول یک اتوبوس ، یعنی حدود 10 متر است.
مارمولک می تواند روی دو پاه راه برود؟
بعضی از مارمولک ها روی دو پا راحت و سریعتر می دوند تا روی چهار پا، برای مثال اژدهای دریایی که ترجیح می دهند هنگام حمله دشمن فرار کنند ، وقتی می ترسند، ناگهان روی پاهای قوی عقب خود بلند می شوند و با سرعت خود را از چنگ دشمن نجات می دهند .

نظرات (۹)

Fitness and exercise are an important part of leading a healthy life. People who exercise regularly have healthier hearts, and are less prone to problems related to obesity as well as depression and other mental illnesses. Read on to find out how you can set up your own fitness program and start to feel great!

The best fitness tip for building up your arms is to work opposite muscles in opposite sets of each other. The best example would be to work the triceps and then the biceps. Each has the opportunity to rest while the other is being worked. This minimizes your time and maximizes your workout.

Do not be afraid to motivate yourself before a work-out. There is no audience and no judgment if you want to give yourself a little pep-talk on the way into the gym. The benefits are very real; when you exercise with positivity you work out more successfully. Tell yourself you are going to have a great work-out and you probably will.

To get the most out of your cardio workout, try interval training. Go as fast as you can for two minutes, and then rest for a minute. By moving your heart rate up and down like this, your workout is maximized, which means those calories are getting burned quicker than ever.

There is no need to fear. Also try biking for a fitness alternative. Biking is a fun, inexpensive alternative for your daily commute that still focuses on fitness. Biking to work is a great form of exercise since you will be getting exercise in the morning and evening on your way to and from work.

Staying fit isn't just a way to look good at the beach. It's an important part of a healthy lifestyle. Taking the time to exercise will make you feel as great as you look. Keep the tips in this article in mind, as you work to increase your level of fitness. They should make your workouts a lot easier.

https://www.acheterviagrafr24.com/
Heya! I'm at work surfing around your blog from my new apple iphone!
Just wanted to say I love reading through your blog and look
forward to all your posts! Carry on the fantastic work!
پاسخ:
it is very kind of you & Thank you for your comment
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good.
I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!
Thanks very nice blog!
پاسخ:
.Thanks for your comment
Wow, incгedible weblog format! How lengthy have you
been running a blog for? you made running a blog look easy.
The total looҝ of your web site is wonderful, as well as the
content!
پاسخ:
Hello
I spent little time blogging.  And I made it very simple and compact.
Thanks for sharing your opinion
Good luck
Howdy, There's no ԁоubt that your site may be having web browseг compatiƄility іssues.
When I look at your website in Safari, it looks fine hߋwever, if
opening іn I.E., it's gⲟt ѕome ovеrlapping issues.
I simply wаnted to provide ʏou ԝith a quicқ heads up!

Αpart from that, fantastic site!
پاسخ:
;I'm glad to have read my blog
.Please return to my blog again
.thank you for your attention
When someone writes an paragraph he/she retains the idea of a user in his/her mind that how a user can understand it.
Therefore that's why this paragraph is great. Thanks!
You need to take part in a contest for one of the finest blogs on the internet.

I'm going to recommend this site!
Howdy! I could have sworn I've visited your blog before but after going through some of the posts I realized it's new to me.

Nonetheless, I'm certainly happy I stumbled upon it and I'll be
bookmarking it and checking back often!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">